Medindflydelse og relationer

En inkluderende og demokratisk læringskultur

Vores udgangspunkt 

I STU-uddannelsens formål er det præciseret, at de unge gennem uddannelsen skal opnå personlige, sociale og faglige kompetencer til en så selvstændig og aktiv deltagelse i voksenlivet som muligt.

En aktiv og medbestemmende rolle 

Vi har en inkluderende og demokratisk læringskultur, der understøtter de unge i at tage initiativ til egen udvikling. De unge involveres aktivt i både egne og fælles planer og beslutninger.

  • Socialt fællesskab: De unge inddrages i planlægning og beslutningsprocesser omkring undervisningens indhold, ture og fællesaktiviteter.
  • Peer-to-peer læring: Eleverne lærer af hinanden og trækker på hinandens styrker.
  • Fælles ansvar: De unge opfordres til at tage ansvar for det fælles bedste.

Et inkluderende miljø 

Vi arbejder aktivt på at skabe et inkluderende miljø, hvor de unge føler sig velkomne og værdsat.

  • Fælles aktiviteter: Vi arrangerer forskellige aktiviteter og ture for at styrke fællesskabet.
  • Netværk: Vi understøtter forskellige netværksmuligheder, hvor de unge kan møde nye mennesker.

Vores mål 

Vores mål er at skabe en kultur, hvor de unge:

  • Føler sig værdsat
  • Bidrager med deres perspektiver
  • Er aktive medskabere af deres egen fremtid