Medindflydelse og relationer
En inkluderende og demokratisk læringskultur
Vores udgangspunkt
I STU-uddannelsens formål er det præciseret, at de unge gennem uddannelsen skal opnå personlige, sociale og faglige kompetencer til en så selvstændig og aktiv deltagelse i voksenlivet som muligt.
En aktiv og medbestemmende rolle
Vi har en inkluderende og demokratisk læringskultur, der understøtter de unge i at tage initiativ til egen udvikling. De unge involveres aktivt i både egne og fælles planer og beslutninger.
- Socialt fællesskab: De unge inddrages i planlægning og beslutningsprocesser omkring undervisningens indhold, ture og fællesaktiviteter.
- Peer-to-peer læring: Eleverne lærer af hinanden og trækker på hinandens styrker.
- Fælles ansvar: De unge opfordres til at tage ansvar for det fælles bedste.
Et inkluderende miljø
Vi arbejder aktivt på at skabe et inkluderende miljø, hvor de unge føler sig velkomne og værdsat.
- Fælles aktiviteter: Vi arrangerer forskellige aktiviteter og ture for at styrke fællesskabet.
- Netværk: Vi understøtter forskellige netværksmuligheder, hvor de unge kan møde nye mennesker.
Vores mål
Vores mål er at skabe en kultur, hvor de unge:
- Føler sig værdsat
- Bidrager med deres perspektiver
- Er aktive medskabere af deres egen fremtid