Christina Mosbak Ditzel

- Christina blev uddannet lærer i 2007 med linjefagene: Dansk, historie, håndarbejde, billedkunst og matematik. Har erfaring med undervisning i følgende fag: engelsk, kristendom og natur/teknik. Eksaminator og censor i matematik – eksamensrettet undervisning i dansk.
- Har derudover været SSP, inklusionsvejleder, skolemægler, underviser i modtagerklasse.
- Efteruddannelse:
- • Inklusionsvejleder - Pædagogisk diplomuddannelse i special pædagogik
- • Uddannelse til skolemægler v. Henrik Rosager
- • Kurser:
- ◦ Efteruddannelsesforløb i matematik v. Michael Wahl Andersen - specialdidaktik
- ◦ Efteruddannelses forløb i læsning - specialdidaktik
- ◦ Hesteassisteret pædagogik
- ◦ Unge og rusmidler – U-turn
- ◦ Certifikatkursus i fødevarehygiejne
- ◦ Relevant nyere faglitteratur: "Fra fravær til fællesskab" af Gro Emmertsen Lund, "Craft Psykologi" af Anne Kirketerp, "Hesteassisteret Terapi" af Anna Maria Olsen , "Det gode tankesæt" af Lene Skovbo Heckmann.
- • Grundkursus familieplejer – samt diverse relevante kurser
- Har arbejdet her:
Københavns kommune – Skolegrupperne
Hvidborg døgninstitutions skolegruppe – undervisning underlagt miljøterapeutisk tænkning baseret på psykodynamisk udviklingspsykologi.
Mørkhøjskole:
- • Klasselærerfunktion
- • Skolemægler
- • SSP
- • Inklusionsvejleder
- • Udviklingsråd
- Københavns kommunes Ungdomsskole:
- • 8.-9. klasse – Særlig gruppe for unge på grænsen til bandemiljøet i Kbh
- • Nye Veje
- • 10. klasse matematik
- Aabæk Efterskole:
- • Kontaktlærer/vejleder
- • Eksamenshold i matematik
- • Hestelinje
- Gram skole:
- • Klasselærer funktion
- • Underviser i specialklasse
- • Underviser i modtagerklasse
- Generaliseret familiepleje – forstærket
- Tønder Ungdomsskole – Abild STU og Tønder10
- Derudover blev Christina uddannet tandklinikassistent, har i en kort periode arbejdet som sekretær i et revisionsfirma og i fritiden undervist både børn og voksne i ridning.
- Jeg brænder for at facilitere læring og udvikling, har god erfaring med at skabe en tryg og meningsfuld læringsramme for unge med skolevægring. Jeg finder det både spændende og berigende at skabe et trygt læringsrum i det komplekse faglige spændingsfelt elever med autisme ofte befinder sig i.
- "Jeg tror på, at alle kan bidrage og alle bidrag er værdifulde!" – "Jeg har som lærer ikke altid ret og er åben for at se forskellen mellem intension og handling".
- FAIL – First Attempt In Learning
- "Dygtighed er ikke at kunne gøre noget hurtigt og fejlfrit – Dygtighed er at kunne udfordre sig selv og acceptere, at det er okay at begå fejl!"
- "Vi er her ikke fordi, vi allerede kan! – Vi er her fordi, vi skal lære!"